Konversion perusteet 3 – Kuinka kirjoitat tehokasta tekstiä sivuillesi?

Konversion perusteet 2 – Mikä motivoi asiakastasi?
April 27, 2016
Konversion perusteet 4 – Mihin vieralijasi kiinnittää huomion sivuillasi?
April 27, 2016
Show all

Konversion perusteet 3 – Kuinka kirjoitat tehokasta tekstiä sivuillesi?

Nyt pääsemmekin jo vaiheeseen, jossa voit tehdä jo muutoksia verkkosivuillesi. Tällä kertaa puhun tehokkaan mainostekstin kirjoittamisesta. Mainosteksti on erittäin tärkeässä roolissa vierailijan huomion kannalta etenkin otsikkojen osalta. Otsikkojen tulisi välittää nopeasti tarjoamasi lisäarvo vierailijalle.

Etusivusi ja tuote- ja palveluesittelysivusi tulisivat koostua tekstistä, jotka vetoavat asiakkaaseen, kertovat hänelle että ymmärrät hänen tilanteensa ja sinulla on todistetusti luotettava ratkaisu siihen.

Miten sitten kirjoitetaan mainostekstiä? Et varmasti halua kuulostaa ostos-tv:n mainokselta ja menettää uskottavuuttasi. Jotain näissä ostos-tv:n mainoksissa kuitenkin on joka kerää myyntiä vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen.

Kyseessä on ymmärrys siitä missä järjestyksessä vierailijan kiinnostus tulee herättää. Emme voi vain läimäistä tekstiä “Tässä paras tuote, näin se toimii, osta”, vaan meidän on näytettävä että ymmärrämme hänen lähtötilanteensa ja osaamme ohjata hänet helposti tavoiteltuun lopputilanteeseen.

Mainostekstin kirjoittaminen on tieteenala josta on hyvä ymmärtää perusteet, jotta pystyy motivoimaan vierailijaa oikealla tavalla. Annan sinulle työkalut tekstin kirjoittamiseen ja haluan että lähdet rohkeasti kokeilemaan mikä toimii sinun asiakaskunnallesi.

Katso video tästä:

Täältä löydät 12-step sales letterin.

Kirjoittaakko yksinkertaista mainostekstiä, vai sisällyttää siihen myös alaasi liittyvää jargonia? Lue tästä.

Katso tästä kuinka 3stepit ja kelpolounas ovat korvanneet mainostekstin lyhyellä videolla ja parantaneet konversiotaan.

Seuraavassa osassa katsotaan muita elementtejä tekstin lisäksi jotka nostavat konversiota.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *