Konversion perusteet 2 – Mikä motivoi asiakastasi?

Toisessa osassa menemmekin jo hieman syvemmälle. Opit hahmottamaan syvällisemmin asiakkaasi ajatusmaailmaa ja tätä kautta myöhemmässä vaiheessa puhumaan samaa kieltä hänen kanssaan.

Miksi on tärkeää oppia ymmärtämään syvällisesti sitä, mitä asiakkaasi käy päivittäin läpi? Markkinointihan on pohjimmiltaan sitä, että tuntee kohdeyleisönsä niin tarkkaan että tuote myy itse itsensä. Täten kaikki alkaa siis asiakkaan identifioimisesta ja ymmärtämisestä.

Millaisia tunteita ja ajatuksia hän kohtaa päivittäisessä elämässään jotka liittyvät liiketoimintaasi? Sinulla on ratkaisu johonkin joka vaivaa häntä. Otetaan siis selville mikä häntä vaivaa ja mitä hän tavoittelee.

Katso video tästä:

Lataa avainasiakas-kaavio tästä. Käytä riittävästi aikaa asiakkaasi hahmottamiseen ja mieti mikä häntä tuskastuttaa ja mitä hän tavoittelee. Kaavion toisessa osassa voit miettiä ketä hän seuraa verkossa ja muualla, sekä miten hän puhuu, ajattelee ja tuntee. Mikäli verkkosivuillasi tarjotaan useampaa viestiä useammalle asiakasryhmälle, voit tehdä jokaiselle erikseen oman kaavion.

Seuraavassa osassa katsotaan miten pystyt hyödyntämään luomaasi kaaviota ja kirjoittamaan tekstiä mikä todella kiinnittää vieralijasi huomion. Klikkaa tästä konversion perusteet kurssin seuraavaan osaan.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *