Konversion optimoinnin perusteet – Lisää kiinnostusta ja myyntiä verkkosivuillasi

Eivätkö verkkosivusi houkuttele maksavia asiakkaita, vaikka liikennettä on sivuille runsaasti?

Miksi eräät verkkosivut keräävät enemmän kiinnostusta ja yhteydenottoja kuin toiset? 

Konversion optimointi

Ymmärrän tuskasi, sillä on todella hanurista laittaa aikaa ja rahaa kiinni johonkin mistä on todella ylpeä ja mistä tietää muille olevan hyötyä vain nähdäkseen että muut eivät kiinnostu. Huonossa tapauksessa jopa kiinnostuvat enemmän kilpailijan heikommasta ratkaisusta.

Kaikki on kiinni sanomastasi. Miten muotoilet sen, millä keinoin esität sen ja missä järjestyksessä. Internet on täynnä aivan kaikkea viihteestä uusiin liiketoimintaratkaisuihin. Tämän kaiken informaatio- ja viriketulvan keskellä sinun tulisi saada kuitenkin viestisi kuuluviin tai olet pulassa.

Sinun on ymmärrettävä mihin vierailijat kiinnittävät huomion ja miten heihin saadaan yhteys nopeasti. Valitettavasti älypuhelimet ja jatkuva netinkäyttö ovat tehneet meistä hieman enemmän taipuvaisia keskittymisongelmiin.

Tähän ongelmaan pureutuu online-markkinoinnin ala nimeltä konversion optimointi. Konversio tarkoittaa sitä tapahtumaa, minkä haluat vierailijan tekevän kun hän tulee verkkosivuillesi ja sen toteutumista. Hyvin usein tämä tarkoittaa esimerkiksi yhteydenottoa, sähköpostilistalle liittymistä, tai ostotapahtumaa.

Itse suosittelen sanomasi kiteyttävää videota heti etusivulle, joka voi nostaa konversiotasi esimerkiksi 40-60%. Ennen kuitenkin videon tuottamista on hyvä myös ymmärtää konversiosta sen verran, että oppii tunnistamaan elementit joihin vierailijat kiinnittävät huomion ja oppii muotoilemaan sanomansa siten, että vierailijat ymmärtävät nopeasti mistä on kyse ja kiinnostuvat. Sinun tulee verkkosivuillasi pystyä myös herättämään tunteita pelkän järkeen vetoamisen lisäksi.

Käyn tällä kurssilla läpi yksinkertaiset keinot, joilla mm. ymmärrät asiakkastasi paremmin ja opit motivoimaan häntä muotoilemalla sanomasi oikealla tavalla, opit näkemään filosofian tehokkaiden nettisivujen takana ja opit näkemään verkkosivusi asiakkaasi näkökulmasta.

Viisiosaisen lyhyen videokurssin ensimmäiseen osaan pääset tästä.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *